IN GESPREK MET UW FYSIOTHERAPEUT

Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut of om contact op te nemen met de praktijk. Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek kan immers confronterend zijn. Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij een patiëntenorganisatie als Zorgbelang.

Zorgbelang Nederland

 

EEN KLACHT INDIENEN

Als een gesprek met uw fysiotherapeut niet heeft geholpen, dan kunt u ervoor kiezen om een klacht in te dienen. Er zijn drie verschillende instanties waar u met uw klacht terecht kunt. De klachtencommissie is een onafhankelijke commissie, die is ingesteld door het Koninklijk Nederlands genootschap voor Fysiotherapie (KNGF), de beroepsorganisatie van fysiotherapeuten in Nederland.

Het kan zijn dat uw klacht zo ernstig is, dat u wil dat er maatregelen worden genomen. Bijvoorbeeld omdat u herhaling wil voorkomen en omdat u de kwaliteit van de fysiotherapie wil verbeteren. U kunt dan terecht bij de Commissie van Toezicht van het KNGF. De Commissie van toezicht gaat over het gedrag van de fysiotherapeuten die geregisterd staan in het CKR.

U kunt verder nog specifieke informatie krijgen over de diverse klachtenmogelijkheden op de consumenten site van het KNGF. www.defysiotherapeut.com en de folder van het KNGF, een klacht over uw fysiotherapeut, kunt u downloaden van onze site.