Yoga Laan 7

Yin Yogalessen

Mijn naam is Lesley Pasveer- Harks, en beoefen sinds 10 jaar Hatha- yoga. Nadat ik zelf 2 x een burn-out heb gehad ben ik na mijn fysiotherapie opleiding de 4- jarige haptotherapie opleiding gaan volgen.  En heb daarna de Yin- Yoga & mindfulness teacher opleiding gevolgd.

"Yoga is voor mij de focus geweest om weer bewust te worden van mijn ademhaling."

Bewust voelen en ervaren dat ik adem. Ademen is leven. Hierdoor maak je verbinding met jezelf, je lijf en wordt je bewust van wat je lichaam je verteld. Hoeveel ruimte heb je in je lijf, hoe gespannen of ontspannen is je lijf, hoe diep gaat je ademhaling. Naast bewuste ademhalings- mindfulness, - & ontspannings oefeningen, afwisselend met yogahoudingen en meditaties heb ik geleerd om helemaal te kunnen ontspannen. Je gedachten in je hoofd meer op de achtergrond laten, waardoor er meer rust ontstaat. Zowel mentaal als in je lijf. Hierdoor sta je steviger, bewuster en ontwikkel je meer zelfvertrouwen, omdat je bewust bent van je ademhaling en wat jouw lichaam je vertelt.

Wanneer je veel piekert en/ of gedachten hebt, spanning voelt in je lijf, is er te weinig ruimte in je lijf, de ademhaling blokkeert en raak je uit balans.

Mijn passie is om iedere dag die verbinding met jezelf aan te gaan, te voelen, en vanuit hier contact te maken met alles en iedereen. Zelf beoefen ik iedere dag yoga en dat is mijn way of life geworden. 

Naast haptotherapie wil ik mensen helpen, begeleiden en coachen en laten ervaren door de Yin Yoga & Mindfulness wat dit met je lichaam en geest kan doen.

Yin Yogalessen bestaat uit een opbouw van losmaak- en mindfulness oefeningen, ademhalingsoefeningen, asana’s (yoga houdingen), Yin Poses gericht op de verschillende meridianen, meditatie- en ontspanningsoefeningen.

De lessen zijn gevarieerd, vaak opgezet vanuit een bepaald thema, en worden zodanig aangeboden dat iedereen ze op zijn eigen manier kan volgen en ervaren in het hier en het nu. 

Namaste, Lesley

Img 2741

Yoga, een verademing

Mijn naam is Mirjam Helsen, ben getrouwd en moeder van een zoon en een dochter.

Mijn eerste ervaring met yoga had ik in China waar ik bij diverse yogascholen een tijdje een klasje volgde. Ik werd echter nog meer getriggerd door de “Traditionele Chinese Geneeskunde en volgde daar eerst een cursus in Chinese voetmassage om mijn kennis daarna uit te breiden met de “Tuina” massage.

Na vele prachtige avonturen ben ik in 2013 weer in Geldrop beland. Samen met een vriendin ben ik toen yogalessen gaan volgen. In eerste instantie vooral de Ashtanga yoga.  Al gauw was daar ook de Yin yoga die voor mij veel meer een uitdaging bleek te zijn dan de krachtige Ahstanga. De Chinese leer van de meridianen (energiebanen) kwam weer terug op mijn pad en ik besloot afgelopen jaar een opleiding te gaan volgen voor yin docent in Amsterdam.

Eind maart 2018 heb ik die succesvol afgerond. Vooral het zachte van yin spreekt mij enorm aan. Daarnaast blijft er toch altijd weer die verwondering dat er steeds meer ruimte en soeplesse in je lijf komt met yin. De uitdaging om naar binnen te gaan en bij de stilte van je adem te blijven heeft een grensverleggend effect dat heel bijzonder is. “Een verademing”, die ik graag wil uitdragen en met anderen wil delen.

Ik wil anderen dan ook graag de positieve effecten van yoga laten ervaren.

Namaste, Mirjam

Ruimte voor jezelf!


Tijdens de Yin lessen is er voornamelijk ruimte voor jezelf. Hierdoor creëer je ruimte in je hoofd en lichaam, dit zorgt voor meer focus en brengt je meer in je kracht.

Yin yoga is een koude vorm van yoga in tegenstelling tot de warme op spierkracht gebaseerde yang (Hatha, Vinyasa, Power, Ashtanga etc.) yoga. Doordat je de spieren (bijna) niet gebruikt, stimuleer je het veel tragere bindweefsel, waardoor je op den duur steeds soepeler en beweeglijker wordt.

Tijdens yin yoga beoefen je veelal zittende en liggende houdingen die je een aantal minuten aanhoudt. Met yin stretch je je bindweefsel én je oefent in geduld en acceptatie. Je laat zoveel mogelijk al je spierkracht los, sluit je ogen, focust naar binnen en voelt wat er gebeurt.

Je zult merken dat de houdingen statisch lijken maar dat in werkelijkheid niet zijn. Er verandert voortdurend iets, als je maar voelt. Je geeft je letterlijk over aan de aangeboden houdingen en zoekt een soort smeltpunt.

We starten de les altijd met een korte meditatie, deze meditatie is een combinatie van Vipassana en een ademhalingstechniek. Bij Vipassana breng je je focus naar binnen om naar je lichaam te luisteren, de techniek is heel eenvoudig. De les sluiten we af met een liggende ontspanning.

Om het echt te snappen, nodig ik je uit een keer een proefles te komen ervaren.

Je bent van harte welkom!! Namaste Mirjam & Lesley


Plan gerust een gratis proefles om Yoga binnen Laan 7 te ervaren.

Je kunt ook vrijblijvend kennismaken met de yogadocenten: bel of mail hiervoor naar Laan 7 en geef aan met wie je een kennismaking wilt plannen. 

Contact opnemen