Img 7679

Yin Yoga lessen

Mijn naam is Lesley Pasveer- Harks, en beoefen sinds 10 jaar Hatha- yoga. Nadat ik zelf 2 x een burn-out heb gehad ben ik na mijn fysiotherapie opleiding de 4- jarige haptotherapie opleiding gaan volgen.  En daarna ben ik mijn passie nog meer gaan uitbreiden als yogadocent. Ik heb de Yin- Yoga & mindfulness teacher opleiding gevolgd en de Vinyasa-flow meridiaan based opleiding.

"Yoga is voor mij de focus geweest om weer bewust te worden van mijn ademhaling."

Bewust voelen en ervaren dat ik adem. Ademen is leven. Hierdoor maak je verbinding met jezelf, je lijf en wordt je bewust van wat je lichaam je verteld. Hoeveel ruimte heb je in je lijf, hoe gespannen of ontspannen is je lijf, hoe diep gaat je ademhaling. Naast bewuste ademhalings- mindfulness, - & ontspannings oefeningen, afwisselend met yogahoudingen en meditaties heb ik geleerd om helemaal te kunnen ontspannen. Je gedachten in je hoofd meer op de achtergrond laten, waardoor er meer rust ontstaat. Zowel mentaal als in je lijf. Hierdoor sta je steviger, bewuster en ontwikkel je meer zelfvertrouwen, omdat je bewust bent van je ademhaling en wat jouw lichaam je vertelt.

Wanneer je veel piekert en/ of gedachten hebt, spanning voelt in je lijf, is er te weinig ruimte in je lijf, de ademhaling blokkeert en raak je uit balans.

Mijn passie is om iedere dag die verbinding met jezelf aan te gaan, te voelen, en vanuit hier contact te maken met alles en iedereen. Zelf beoefen ik iedere dag yoga en dat is mijn way of life geworden. 

Naast haptotherapie wil ik mensen helpen, begeleiden en coachen en laten ervaren door de Yin Yoga & Mindfulness wat dit met je lichaam en geest kan doen.

De verschillende Yogalessen bestaan uit een opbouw van losmaak- en mindfulness oefeningen, ademhalingsoefeningen, asana’s (yoga houdingen), Poses gericht op de verschillende meridianen, meditatie- en ontspanningsoefeningen.

De lessen zijn gevarieerd, vaak opgezet vanuit een bepaald thema, en worden zodanig aangeboden dat iedereen ze op zijn eigen manier kan volgen en ervaren in het hier en het nu.  

Img 7669

Yoga, een verademing

In mijn lessen zul je me vaak horen zeggen dat luisteren naar wat voor jou goed voelt belangrijk is. Dat je mag doen wat bij jou en jouw lichaam past. 

Je hoeft niet 100% dat te doen hoe ik iets voordoe of hoe jij denkt dat een yoga houding eruit moet zien.

Het is voor mij vergelijkbaar met het 'no pain, no gain'-principe. Iets waar ik overigens weinig mee kan. Die gedachte doet wanneer je yoga beoefend meer kwaad dat goed.

Mijn insteek is juist: wees lief voor jezelf...

Ik wil anderen dan ook graag de positieve effecten van yoga laten ervaren.

Waarom ik denk dat je eerst je comfort zone eens moet gaan verkennen? Omdat ik zie dat we daar juist heel veel moeite mee hebben. Gewoon lekker in je vel zitten. Oké zijn met het lichaam dat we hebben.                                                                             

Zacht durven zijn en luisteren naar de signalen die je van je lijf krijgt. Genieten van het je prettig voelen. Juist het zacht worden en bewegen vanuit ontspanning is waar we het meeste moeite mee hebben. We doen vaak toch (weer) te veel. Dus laten we samen eens minder doen. Omdat we als we ons overweldigd voelen of gevangen zitten in de maalstoom van gedachten, we eigenlijk maar één ding nodig hebben…

Soms is alles wat we nodig hebben IN ons lichaam zijn. In beweging zijn of simpelweg voelen dat we ademen. Een connectie maken met en ons bewust zijn van dat wat er in ons hart leeft. Ik wil anderen dan ook graag de positieve effecten van yoga laten ervaren.

Namaste, Lesley

Ruimte voor jezelf!


Tijdens de Yin lessen is er voornamelijk ruimte voor jezelf. Hierdoor creëer je ruimte in je hoofd en lichaam, dit zorgt voor meer focus en brengt je meer in je kracht.

Yin yoga is een koude vorm van yoga in tegenstelling tot de warme op spierkracht gebaseerde yang (Hatha, Vinyasa, Power, Ashtanga etc.) yoga. Doordat je de spieren (bijna) niet gebruikt, stimuleer je het veel tragere bindweefsel, waardoor je op den duur steeds soepeler en beweeglijker wordt.

Tijdens yin yoga beoefen je veelal zittende en liggende houdingen die je een aantal minuten aanhoudt. Met yin stretch je je bindweefsel én je oefent in geduld en acceptatie. Je laat zoveel mogelijk al je spierkracht los, sluit je ogen, focust naar binnen en voelt wat er gebeurt.

Je zult merken dat de houdingen statisch lijken maar dat in werkelijkheid niet zijn. Er verandert voortdurend iets, als je maar voelt. Je geeft je letterlijk over aan de aangeboden houdingen en zoekt een soort smeltpunt.

We starten de les altijd met een korte meditatie, deze meditatie is een combinatie van Vipassana en een ademhalingstechniek. Bij Vipassana breng je je focus naar binnen om naar je lichaam te luisteren, de techniek is heel eenvoudig. De les sluiten we af met een liggende ontspanning.

Om het echt te snappen, nodig ik je uit een keer een proefles te komen ervaren.

Je bent van harte welkom!! 


Plan gerust een proefles om Yoga binnen Laan 7 te ervaren.

Je kunt ook vrijblijvend kennismaken met de yogadocenten: bel of mail hiervoor naar Laan 7 en geef aan met wie je een kennismaking wilt plannen. 

Contact opnemen
Img 7667
Img 7668
Img 7707
38674584 7 F84 4 Bae 9 Db6 09 D78 D75617 A
Img 7686