Hoe wij te werk gaan

Unieke aanpak

Pilates is een trainingsmethode met specifieke oefeningen op de mat. Ook wel functioneel trainen genoemd. We trainen geen losse spieren, maar hele spiergroepen. Gebaseerd op de manier zoals ons lichaam ook buiten de mat beweegt. Geen zware gewichten, maar ‘puur natuur’ oefeningen, bewust uitgevoerd op de ademhaling.

We beginnen altijd met een persoonlijke intake. Wat wil je bereiken, kortom waar ligt je behoefte? Je gaat aan de slag en na een periode van twaalf weken zitten we weer samen. Hoe bevalt het? We evalueren en sturen bij. Wil je andere vormen van training of yoga proberen of is je behoefte veranderd? We bekijken jouw persoonlijke wensen en begeleiden je op weg naar je (vervolg)doel.

Tarieven abonnementen
Yoga Traject

Pilates principes

  • Goede lichaamshouding, de basis van alles
  • Techniek
  • Stabiliteit van met name het bekken, maar ook bijvoorbeeld de schouders
  • Bewegen vanuit je bekkengebied, je ‘powerhouse’ je ‘core’
  • Adem
  • Vloeiende bewegingen
  • Concentratie en controle tijdens de oefeningen
  • Kwaliteit boven kwantiteit

Pilates is goed voor

  • Spierkracht , flexibiliteit en stroomlijnen van het lichaam
  • Betere circulatie door een diepe adem
  • Soepelere, sterkere wervelkolom
  • Stabiliteit rondom het bekken en schoudergebied
  • Betere coördinatie
  • Sterkere botten en soepelere gewrichten
  • Betere lichaamshouding, als ook lichaamsbewustzijn en bewegingstechniek

 

Persoonlijke begeleiding tijdens de les

Tijdens de lessen word je begeleid. Er zal worden aangegeven waarom we iets doen en waar je het kunt voelen. Wat het verschil is tussen iets voelen en pijn hebben. Hoe je adem te gebruiken en je grens op te zoeken, zonder eroverheen te gaan. De oefeningen zullen we wekelijks herhalen zodat je lichaam er aan kan wennen. Uiteraard met voldoende variatie zodat het ook afwisselend blijft.

Voor wie is pilates geschikt?

Pilates is geschikt voor iedereen. Voor een ieder die fysiek wil trainen, maar ook graag wat meer rust wilt ervaren. Vooral mensen met rug- of nekklachten, bekkeninstabiliteit of hypermobiliteit hebben baat bij deze vorm van beweging. Door Pilates te beoefenen maak je je ‘core’, je buik- en bekkengebied sterker. 

Lesrooster Yoga
Pilates (1)

Wie verzorgen de lessen?

Inge (1)

Inge de Weijer